Een team van vaste enthousiaste woonbegeleiders en een inwonend zorgechtpaar hebben de zorg voor de dagelijkse ondersteuning van de bewoners. Van ’s ochtends opstaan, ontbijten, naar de dagbesteding gaan tot en met ’s avonds gezamenlijk eten, ontspannen en naar bed gaan.

In Oki heerst een warme sfeer en de bewoners voelen zich na vijf jaar met elkaar als een groot gezin.
Iedere bewoner heeft zijn/haar eigen vaste persoonlijke begeleider.

Dagbesteding
Op de woens- en vrijdagen is er voor de meeste bewoners OKI dagbesteding, in de vorm van studiedagen. Deze zijn niet alleen educatief maar vergroten ook de saamhorigheid, gezelligheid en het ’familiegevoel”. Ervaren begeleiders zorgen voor een leerzame, creatieve en afwisselende invulling.
De studiedagen worden afgestemd op de mogelijkheden en ontwikkelings- wensen van de individuele bewoners. Het overkoepelend thema van het afgelopen jaar was ; ‘Wat heeft mijn omgeving mij te bieden en hoe sta ik hier zo zelfstandig mogelijk in’.

Verschillende onderwerpen/ activiteiten kwamen aan de orde: Boodschappen doen. (winkels herkennen/verkennen, rekenen met geld, verkeer). Vrije tijdsbesteding in de omgeving. (Wat/waar en hoe in de omgeving, opzoeken en bezoeken van musea, natuur enz.) De weg leren kennen (aan de hand van pictogrammen, borden enz.) door middel van een speurtocht of kaartlezen.
Ook in het weekeinde worden er verschillende activiteiten door de woonbegeleiders, vrijwilligers en ouders, voor de bewoners georganiseerd.