Middenin het centrum van Bussum, heeft stichting OKI een pand aangekocht en volledig verbouwd voor jong volwassenen met een beperking, die hier met professionele begeleiding kunnen wonen.

Villa OKI biedt een veilige, begeleide en toekomstvaste woonomgeving aan acht jongeren met een beperking, waarvan twee rolstoelgebonden. De woning, een historisch pand in het centrum van Bussum, is volledig gerenoveerd en zodanig ingericht dat de kamers, de gemeenschappelijke ruimtes, de faciliteiten en de techniek volledig aansluiten op de eisen die aan de bewoningsvorm worden gesteld. Denk hierbij onder meer aan acht slaap/ woonkamers, vier badkamers, een gemeenschappelijke woon- en leefkeuken, wasruimte en een TV/hobby ruimte. De woning en tuin zijn volledig rolstoelvriendelijk ingericht, er is een lift naar de verdiepingen en het pand is voorzien van moderne Domotica.

Betrokkenheid ouders
Door de kleinschaligheid van OKI spelen de ouders een belangrijke rol. Middels een ouderraad is er regelmatig overleg met het Stichtingsbestuur.

De ouders hebben ook een belangrijke stem in het opstellen van een op maat gemaakt zorgplan voor hun kind en er is overleg met de begeleiding over de invulling en voortgang.

ANBI en Bestuur

Stichting OKI ziet toe op en adviseert over de continuïteit en de kwaliteit van de geboden woonomgeving. Deze doelstelling vereist een bekwaam en betrokken bestuur van stichting OKI.

Het bestuur wordt gevormd door:
Piero Overmars, voorzitter
Jeroen Schothorst
Chiel Bos.

De bestuursleden van Stichting OKI voeren hun functie onbezoldigd uit.

Stichting OKI bezit de ANBI-status.

SponsorKliks, gratis sponsoren!
Schuiven naar boven