Een team van vaste enthousiaste woonbegeleiders zorgen voor de dagelijkse ondersteuning van de bewoners. Van ’s ochtends vroeg opstaan, ontbijten, naar werk of dagbesteding gaan tot ’s avonds samen eten, ontspannen en naar bed gaan. Zij helpen de bewoners bovendien met de regie van hun leven: wanneer en hoe maak je welke afspraken om dingen te doen en te ondernemen.

In villa Oki heerst een warme sfeer en de bewoners voelen zich met elkaar verbonden als in een groot gezin. Iedere bewoner heeft zijn of haar vaste persoonlijk begeleider.

Oki dagbesteding
Behalve werk of dagbesteding buitenshuis is er op de woens- en vrijdagen voor de meeste bewoners in villa Oki dagbesteding, in de vorm van studie- of creatieve dagen. Deze dagen zijn niet alleen educatief, maar zijn ook bedoeld om saamhorigheid, gezelligheid en het ‘familiegevoel’ te vergroten. Ervaren begeleiders zorgen voor een leerzame, creatieve en afwisselende invulling. Deze studiedagen worden afgestemd op ieders mogelijkheden en eigen ontwikkelingswensen.

Zo komen bijvoorbeeld aan de orde:

Boodschappen doen (winkels verkennen, omgaan met geld, verkeer). De weg leren kennen (borden, bewegwijzering, pictogrammen, kaart lezen, speurtocht). Bespreken van het nieuws (tv, krant, media). Vrije tijdsbesteding in de omgeving (wat, waar in de omgeving, opzoeken en bezoeken van musea, natuur). Schilderen, tekenen, knutselen, tuinieren.

In weekenden worden verschillende activiteiten door woonbegeleiders, vrijwilligers en ouders of familie georganiseerd.

Schuiven naar boven